başlık


Günler çok hızlı akıyor bi dolu şey yaşanıyor.Mesela kardeşimin okul işi oldu pazartesi başladı göreve.Memnun şimdilik korktuğu gibi değilmiş sesi cıvıldıyordu rahatladım.İnşallah öğretmen olupta kpss saçmalığından çalış-a-mayan tüm öğretmenler bir iş bulur.
Hafta sonu kayınvalidemlere gittik.Eskiden oturduğum Bursa ya.Özlüyorum orayı ama burda daha mutluyum ben.Gezemedik ama fena sayılmazdı daha az sıkıldım yani.Sonra S.T düğününe yetiştik.Çok sesli bangırdayan bi düğündü ama gittik işte.Evlenmesine çok sevindim.Liseden arkadaşım olur kendisi ve erken evlenir sanırdıkta sonlara kaldı.Düğünde eskiden benim kankim olduğunu sanan bir senedir doğru dürüst görüşmediğimiz şahısla karşılaştık.Sanki dün bırakmışım yahu.İnsanlar çok ilginç.Hem üzüldüm haline hemde bir senedir yokluğunu hiiiç hissetmeme sevindim.Daha dedim görcek çok şey var kızım yaş otuzbir ama hala şaşırabiliyorsun.Aman neyse yaa o gece ve ertesi gün eşime bu konuyla alakalı çok konuşsamda hiç yazasım yok artık.Zavallı kocacığım benim çok hırpalıyorum onu.Maddi yönden accaip tıkandık çok üzgün bitaneciğim. Ama ak sakallı dededen ümidim var benim.Allah daha kötüsüyle imtihan etmesin fekat ilk defa bu kadar kıpırdayamaz haldeyiz.Allaha bıraktım aç mezarı yok elbet bi çıkış yolu bulacaktır bize.Zaten her son kötü ilk olur en zoru sonuncudur:).Bi keresinde çok mühim bir ödeme var ve para yok.Yok yani gelecek bir alacak yok,borç verecek kimse yok miras falan yok yok yok.Ben habire dua ediyorum tevekkül içindeyim.Gece oldu eşim dediki tamam dua ediyorsunda nerden gelecek bu para bize.Para da tam hatırlamıyorum ama 1,150 ytl gibi bişi.Ak sakallı dedemi getirecek dedi.Olabilir dedim.Yani durum o bizim kapıyı ya ak sakallı dede çalacak yada ak sakallı dede. Neyse efendim ertesi gün oldu.On numaradan bize tastamam o paradan 10 ytl eksik bi para çıkmış.Eşim aradı inanmıcaksın ama dedi durum bu.Ben şans oyunlarına accaip karşıyımdır ama avukat bekler.Para teslim edilmese ben icraya gelsin deyi avukatı bekleyecem.Aldık parayı el mahkum ve yatırdık.(inşallah bigün fazlasını hayra dağıtacak güç olur) Neyse kimileri buna vicadanın sesini hikayeyle bastırıyorsun diyebilir ama ben o gün allahın bize on numera yoluyla yardım ettiğine çok inanıyorum.Asla unutmam ne o geceki sıkıntımı ne yakarışımı nede tevekkülümü.Sahibinden isteyeceksin ama istemesini bileceksin.Şimdide o tür durumlardayız ama tevekkül yok işte bir panik bir korku sanki en fazla nolur ölürmüyüz hayır.Metanetini kaybetme sakin sakin diyorum hep.Şimdi nerden nereye geldik diye başa dönüp okuyayım bari.Hıı yani hayat akarken giderken bu aralar maddi sıkıntıdan muzdaribiz günlük.Bi gün çok paralar kazanınca unutma bu zamanlarını yani.İnsanoğlu nankör çünkü.Kıssadan hisse aklımda kalanıyla :Gazneli Mahmud vaktin birinde savaşta yenilecek duruma düşmüş.İki rekat namaz kılıp -allahım demiş durum ayandır sana, yardım et galip gelelim tüm ganimeti fakire fukaraya dağıtacağım.Allahın yardımıyla galip gelmişler ama Gazneli Mahmud vezirin tesiriyle ganimeti askere dağıtıp motive mi edelim acaba diye ikileme düşmüş.Savaş meydanında bir meczupu çevirip durumu anlatıp sormuş ne yapmalı? Meczup demiş ki Sultanım içindekini bana mı dillendirmek istersin?Öyleyse diyeyim sen istedin Allah verdi.Bir gün benim Allaha işim düşmez diyorsan ganimeti askerlerine dağıt yok benim Allah a işim yine düşer diyorsan bir gün o zaman verdiğin sözde dur ve ganimeti fukaraya dağıt.Ve verdiği sözde durmuş Gazneli Mahmud.
Yinede içim bi rahat ki bi taraftan herşey güzel olacak-olacak diyorum melodisiyle.Şükür hasta değiliz açıkta değiliz anamız sağ sağ babamız sağ.Olur herşey olur hayatta böle sıkıntıları gençken çekmek daha iyi dimi ama.İkizler burcu olarak gidip gelmelerle çözülür yorsada bu iş.Bide dilime kemik uydurup eşimi üzmesem şahane olacak o da ayrı bir kendimi terbiye sorunudur.
Günlük bu kadar şimdilik.Uyumak lazım.Yarın ki misafire dinç dinamik olmak lazım. Bi çalışsamda evcilik oynamaktan kurtulsam.

2 yorum:

sessiz balik dedi ki...

yaaa mucize olsa ve para diye bişey kalmasa. sanki ıssız bir adada imişcesine yaşasak hepimiz şu dünyada.tek derdimiz karnımız doysun olsa.ve dünya işleri için bu kadar çok yorulup üzülmesek . vaktimiz de çok olsa bu sayede; bize kalan o uzun uzun zamanlarda istediğimizi yapsak.uyusak.gezsek.

Adsız dedi ki...

tesadüf gezerken buldum sayfanızı inanın durum bizdede aynı çaresizim her gece dua edeiyorum bi çıkış yolu bulmalıyız ama nasıl ?
Zaten her son kötü ilk olur en zoru sonuncudur dan bişi anlamadım açıklarsan sevinirim